strona główna

Burty aluminiowe ze słupkami do samochodów dostawczych


Burty aluminiowe do samochodów dostawczych charakteryzują się tym, że profile burtowe są zakończone zamkami burtowymi, które są jednocześnie zakończeniem burty, a zastosowane w takiej zabudowie słupki nie mają wewnętrznych zamków (ruchomy uchwyt służy tylko do wypinania słupka).

Kompletowanie zabudowy burtowej należy zacząć od wyboru profili burtowych. Konstrukcje oparte na zamki burtowe są stosowane generalnie do burt o niewielkiej wysokości od 400 do 600 mm w samochodach dostawczych. W przypadku budowy burt o większej wysokości proponujemy zabudowę opartą na słupkach Kinnegrip K20.

BURTY ALUMINIOWE

W przypadku burty o wysokości 400 mm można wybrać profil gotowy lub składany (200 mm górny i 200 mm dolny). Profili składanych wykorzystuje się najczęściej do lekkich wywrotek, gdzie na burty działają większe siły.

Przykładowe kompletacje burt o wysokości  400, 500 i 600 mm:

Wybór elementu dolnego (profilu 400 mm jednolitego) zależy od tego czy przewidywane jest stosowanie uszczelki. W przypadku niestosowania uszczelki najlepiej wybrać profil dolny z tzw. „płetwą”, a w przypadku stosowania uszczelki profil dolny „pod uszczelkę”.

SŁUPKI BURTOWE

W przypadku stosowania pionowych zamków burtowych (zakończenia burty z zamkiem) można wybrać różne rodzaje słupków burtowych:

W przypadku słupków Alugrip należy osobno zakupić kieszeniezaślepki. Słupki stalowe mają kieszenie w komplecie.

Kompletacja słupka Alugrip:

ZAMKI BURTOWE

Wybór rodzaju zamknięcia burtowego zależy od tego czy zakupione/posiadane słupki burtowe mają listwę oporową (oporę) zapobiegającą "wpadnięciu" burty do środka

Jeżeli słupek ma taki element do burty, to wybieramy zamki burtowe bez noska, ponieważ burta opierać się będzie o oporę słupka.

Zamek burtowy bez noska:

W przypadku braku opory należy wybrać zamki burtowe z noskiem – aby zapewnić możliwość oparcia się zamykanej burty o słupek (element do którego przymocowany jest zaczep zamka).

Zamek burtowy z noskiem

Przykładowe kompletacje burt ze słupkami


1. Kompletacja burty bocznej - słupki tylne wypinane:

Na powyższym przykładzie boczna burta niedzielona ze słupkiem tylnym wypinanym oraz zaczepem zamka zamontowanym bezpośrednio do ściany przedniej – bez użycia słupka przedniego.

2. Kompletacja bocznej burty – słupki ekonomiczne – stałe (tylny słupek nie jest wypinany)

Na powyższym przykładzie boczna burta niedzielona ze słupkiem przednim i tylnym stałym.

Ponieważ zarówno w przypadku aluminiowych słupków Alugrip i słupków stalowych (poza „ekonomicznymi” - stałymi), nie występują stałe słupki przednie – to jeżeli zachodzi konieczność zastosowania słupka przedniego, można go zbudować z oferowanych przez nas elementów.

Do budowy takiego słupka stosuje się profil CS Mini, profil zakończeniowy 19 x32 (tworzy się z niego oporę burty) oraz zaczep zamka UNI. Jako zaślepki można użyć typowej zaślepki słupków Alugrip, która pomimo że jest nieco krótsza – to pasuje do profilu CS Mini.

Elementy słupka przedniego:

3. Kompletacja burty bocznej dzielonej:


4. Kompletacja burty tylnej:

Ostatnim elementem zabudowy, który należy dobrać, są zawiasy burtowe. Przy wyborze ich ilości należy kierować się zasadą, by na jeden metr burty przypadał przynajmniej jeden zawias.

Dodatkowych informacji udzielają konsultanci naszej ogólnopolskiej infolinii.


Aktualna oferta elementów do budowy burt aluminiowych:

Profile do burt aluminiowych Profile zakończeniowe aluminiowe Aluminiowe profile podłogowe Bellki i listwy do mocowania ładunku Sklejka do naczepy i przyczepy Słupki do naczepy i burty Uchwyty promowe i podłogowe Zamknięcia do burty pionowe Zamknięcia do burty poziome Zawiasy do burty