Budowa aluminiowej podłogi samochodu dostawczego lub ciężarowego
Budowę podłogi na ramie pojazdu należy zacząć od doboru odpowiedniego profilu podłużnicy. Wysokość podłużnic (montowanych bezpośrednio do ramy pojazdu) musi być dobrana w taki sposób aby górna krawędź tylnego koła, przy maksymalnym ich ugięciu znajdowała się poniżej zabudowy podłogi.
1/ Rozmieszczenie podłużnic na ramie.
Do połączenia podłużnic z ramą służą dedykowane uchwyty do mocowania ramy aluminiowej,
Po wybraniu podłużnic, przystępujemy do kompletowania profilu obwodowego podłogi oraz poprzeczek.
Profil obwodowy musi być dostosowany do planowanej grubości podłogi (sklejki podłogowej), a wysokość poprzeczek musi być tak dobrana by pasowały do profilu obwodowego.
Np. wybierając profil obwodowy 70 mm do podłogi 15 mm – należy do niego wybrać poprzeczki o wysokości również 70 mm.
2/ Rozmieszczenie profilu obwodowego oraz poprzeczek
Podczas planowania rozmieszczenia poprzeczek najlepiej przyjąć zasadę, że odstęp pomiędzy nimi jest równy połowie długości jednego panelu sklejki podłogowej. W tym przypadku każde łączenie paneli podłogowych wypadnie właśnie na poprzeczce, co wzmacnia konstrukcję podłogi. W przypadku typowej sklejki podłogowej o wymiarach 2500 x 1250 mm należy poprzeczki rozmieść co 625 mm. Niezależnie jednak od użytych paneli podłogowych warto trzymać się zasady, że poprzeczki nie powinny być od siebie oddalone więcej niż 700 mm.
Do łączenia profili aluminiowych służą łączniki, a do połączenia profili obwodowych używa się narożników ramy o odpowiednich wymiarach.
3/ Rozmieszczenie łączników i narożników ramy.
W przypadku wykorzystania słupków Alugrip można zamiast łączenia profilu obwodowego za pomocą narożników ramy – użyć oferowanych przez nas łączników oraz narożników ramy, które są dostosowane do montowania m.in. kieszeni słupków Alugrip. Elementy te nadają się również do łączenia elementów ramy podłogi w przypadkach gdy zastosowane maja być innego typu słupki burtowe.
- narożniki ramy wzmocnione - lewy i prawy
- łącznik wzmocniony środkowy (stosowany gdy zabudowa burtowa ma być dzielona – ze słupkiem środkowym/bocznym).
4/ Budowa podłogi z zastosowaniem wspomnianych powyżej elementów
Widok zmontowanej podłogi, z użyciem narożników wzmocnionych:
Sposób montowania poprzeczek umieszczanych wzdłużnie (z przodu i z tyłu) konstrukcji podłogi:
Narożnik ramy wzmocniony z zamontowaną kieszenią do słupka Alugrip:
Użycie łącznika profili aluminiowych:
Dodatkowych informacji udzielają konsultanci naszej ogólnopolskiej infolinii.
Aktualna oferta elementów do budowy burt aluminiowych: