strona główna

Zbiorniki paliwa - dobór i instalacja


W naszej ofercie znajdują się:

 

  • Zbiorniki paliwa importowane - włoskie zbiorniki paliwa z certyfikatem TUV, posegregowane w/g marek samochodów ciężarowych. Dostępne materiały to stal, aluminium, stal nierdzewna, stal nierdzewna młotkowana - przejdź do tej kategorii

  • Pompy paliwa do przetaczania paliwa ze zbiorników dodatkowych - przejdź do tej kategorii.

Nasza oferta obejmuje:

  • Zbiorniki importowane z atestem TUV, UTAC firmy SMA do DAF, IVECO, MAN, MERCEDES, NISSAN, RENAULT, SCANIA, VOLVO.

  • Zbiorniki paliwa uniwersalne.

Zbiorniki paliwa - dobór

W zależności od przeznaczenia pojazdu i zakresu jego wykorzystania można zastosować zbiorniki paliwa producentów krajowych lub zbiorniki importowane firm które produkują zbiorniki na zlecenie czołowych producentów ciężarówek : Daf, Iveco, Man, Mercedes, Renault, Scania, Volvo.

Poniżej prezentujemy kilka rozwiązań typowych sytuacji spotykanych przez naszych klientów w sytuacji potrzeby zakupu zbiornika.

 

Aby wybrać właściwy zbiornik sprawdź jaką wolną przestrzenią dysponujesz na dodatkowy lub nowy zbiornik paliwa. Wymiary w naszym katalogu podane są w kolejności => wysokość x szerokość x długość.

Pamiętaj aby przyjąć pewien zapas przeznaczony na:

  • łapy (dodatkowe 5-7 cm) z dołu i tyłu zbiornika
  • przestrzeń nad wlewem paliwa - tak aby można było bez problemu włożyć pistolet dystrybutora do wlewu.
1. Wymiana oryginalnego zbiornika na nowy

Zbiornik oryginalny najczęściej jest wymieniany na nowy gdy:

  • ulegnie uszkodzeniu w wyniku kolizji
  • zostanie uszkodzony w wyniku korozji (jakość paliwa)
  • istnieje potrzeba zainstalowania zbiornika o większej pojemności.


Jeśli samochód jeździ po za granicami Polski (szczególnie na terenie UE) należy pod uwagę wziąć raczej zbiornik paliwa z importu który jest wyraźnie oznakowany przez producenta (posiada nr seryjny) i posiada certyfikaty dopuszczenia TUV lub UTAC. Dodatkowo taki zbiornik oferowany jako kompletny wyposażony jest od razu w odpowiedni dla danej marki samochodu czujnik poziomu paliwa.

Można zaryzykować wymianę na zbiornik produkcji krajowej ale tylko wtedy gdy w samochodzie jest zamontowany tylko jeden zbiornik. Służby policyjne i celne w UE są wyczulone na stosowanie dodatkowych zbiorników paliwa bez świadectw kwalifikacji. W przypadku pojedynczego zbiornika przeważnie nie zwrócą na to uwagi.

2. Zbiornik dodatkowy

Jeśli samochód jeździ po za granicami Polski (szczególnie na terenie UE) należy pod uwagę wziąć  zbiornik paliwa z importu który jest wyraźnie oznakowany przez producenta (posiada nr seryjny) i posiada certyfikaty dopuszczenia TUV lub UTAC. 


Zbiorniki paliwa - mocowanie

Dostarczane zbiorniki paliwa wyposażone są w elementy do mocowania zbiornika do ramy, to jest:

  • łapy,
  • obejmy stalowe zbiornika,
  • podkładki gumowe pod obejmy,
  • śruby do obejm.
Dodatkowe zbiorniki paliwa mogą być mocowane po tej samej stronie gdzie zbiornik oryginalny lub po drugiej stronie ramy pojazdu. W przypadku małej ilości miejsca stosuje się przeniesienie instalacji pneumatycznej oraz koła zapasowego w inne miejsce.

  • Dodatkowy zbiornik paliwa zamocowany obok zbiornika oryginalnego. Zbiorniki połączone są przewodem wyrównawczym podłączonym do otworów spustowych. Gumowy przewód wyrównawczy powinien być osłonięty kształtownikiem (np. ceownik aluminiowy) tak aby był zabezpieczony przed uszkodzeniem w czasie jazdy.


  • Dodatkowy zbiornik zamontowany po przeciwległej stronie ramy samochodu. Zbiorniki połączone są przewodem wyrównawczym poprowadzonym pod ramą. Gumowy przewód wyrównawczy powinien być osłonięty kształtownikiem (np. ceownik aluminiowy) tak aby był zabezpieczony przed uszkodzeniem w czasie jazdy. Tego typu połączenie zbiorników jest niemile widziane przez służby policyjne i drogowe UE. Może skutkować karą lub zabraniem dowodu rejestracyjnego.
  • Dodatkowy zbiornik zamontowany po przeciwległej stronie ramy samochodu. Zbiorniki połączone są przewodem paliwowym nad ramą samochodu. Do przetaczania paliwa służy elektryczna pompa paliwowa pobierająca paliwo z lewego zbiornika i przetaczająca je do zbiornika paliwa.

Oferowane w naszym sklepie pompy paliwa zasilane są napięciem 24 V. W zestawie z pompa znajduje się smok paliwa (który można skrócić w przypadku montażu w mniejszych zbiornikach), uszczelki, igielitowy przewód paliwowy, króciec paliwowy do zamontowania w zbiorniki oryginalnym (w jego górnej ścianie). Do podłączenia pompy potrzebny będzie jeszcze przewód elektryczny dwużyłowy oraz włącznik (najlepiej z sygnalizacją) zainstalowany w kabinie kierowcy.

Dodatkowych informacji udzielają nasi konsultanci