Zbiorniki paliwa - dobór i instalacja
W naszej ofercie znajdują się:
|
Nasza oferta obejmuje:
|
Zbiorniki paliwa - dobórW zależności od przeznaczenia pojazdu i zakresu jego wykorzystania można zastosować zbiorniki paliwa producentów krajowych lub zbiorniki importowane firm które produkują zbiorniki na zlecenie czołowych producentów ciężarówek : Daf, Iveco, Man, Mercedes, Renault, Scania, Volvo. Poniżej prezentujemy kilka rozwiązań typowych sytuacji spotykanych przez naszych klientów w sytuacji potrzeby zakupu zbiornika.
|
|
Aby wybrać właściwy zbiornik sprawdź jaką wolną przestrzenią
dysponujesz na dodatkowy lub nowy zbiornik paliwa. Wymiary w naszym katalogu podane są w kolejności => wysokość x
szerokość x długość.
Pamiętaj aby przyjąć pewien zapas przeznaczony na:
|
|
1. Wymiana oryginalnego zbiornika na
nowy
Zbiornik oryginalny najczęściej jest wymieniany na nowy gdy:
|
Jeśli samochód jeździ po za granicami Polski (szczególnie na terenie UE) należy pod uwagę wziąć raczej zbiornik paliwa z importu który jest wyraźnie oznakowany przez producenta (posiada nr seryjny) i posiada certyfikaty dopuszczenia TUV lub UTAC. Dodatkowo taki zbiornik oferowany jako kompletny wyposażony jest od razu w odpowiedni dla danej marki samochodu czujnik poziomu paliwa. Można zaryzykować wymianę na zbiornik produkcji krajowej ale tylko wtedy gdy w samochodzie jest zamontowany tylko jeden zbiornik. Służby policyjne i celne w UE są wyczulone na stosowanie dodatkowych zbiorników paliwa bez świadectw kwalifikacji. W przypadku pojedynczego zbiornika przeważnie nie zwrócą na to uwagi. 2. Zbiornik dodatkowy Jeśli samochód jeździ po za granicami Polski (szczególnie na terenie UE) należy pod uwagę wziąć zbiornik paliwa z importu który jest wyraźnie oznakowany przez producenta (posiada nr seryjny) i posiada certyfikaty dopuszczenia TUV lub UTAC. |
|
|
|
Zbiorniki paliwa - mocowanieDostarczane zbiorniki paliwa wyposażone są w elementy do mocowania zbiornika do ramy, to jest:
|
|
Dodatkowe zbiorniki paliwa mogą być mocowane po tej samej stronie gdzie zbiornik oryginalny lub po drugiej stronie ramy pojazdu. W przypadku małej ilości miejsca stosuje się przeniesienie instalacji pneumatycznej oraz koła zapasowego w inne miejsce. | |
|
|
|
|
|
|
Oferowane w naszym sklepie pompy paliwa
zasilane są napięciem 24 V. W zestawie z pompa znajduje się
smok paliwa (który można skrócić w przypadku montażu w mniejszych zbiornikach), uszczelki, igielitowy przewód paliwowy,
króciec paliwowy do zamontowania w zbiorniki oryginalnym (w jego
górnej ścianie). Do podłączenia pompy potrzebny będzie jeszcze
przewód elektryczny dwużyłowy oraz włącznik (najlepiej z sygnalizacją) zainstalowany w kabinie kierowcy. Dodatkowych informacji udzielają nasi konsultanci |