Podwójna podłoga do naczepy
Dzięki systemowi podwójnej podłogi CTD III w naczepie uzyskujemy dodatkowy poziom ładunkowy — w ten sposób można ulokować na górze jeszcze nawet do dwunastu ton ładunku dopełniającego. W przypadku załadunku samych europalet podwaja się w ten sposób liczbę miejsc paletowych w naczepie z 33 do 66. Belki ładunkowe można również wykorzystać do zabezpieczenia ładunku metodą kształtową i na czas kursów bez systemu podwójnej podłogi wstawia się je po prostu między kłonice.
W celu wykorzystania maksymalnej obciążalności belek wzdłużnych CTD III zalecamy rozstawienie kłonic w odstępach co 2,42 m. W takim układzie na czterech belkach poprzecznych można umieścić 6 europalet w każdej sekcji międzykłonicowej (dwa rzędy po trzy palety). Taki układ kłonic umożliwia załadunek od tyłu auta lub z boku pomiędzy kłonicami z wykorzystaniem odpowiedniego osprzętu ładującego.
Taki odstęp między kłonicami jest korzystny także z innego powodu: gdy chwilowo nie ma potrzeby montowania drugiej podłogi, belki ładunkowe poprzeczne systemu CTD III można wstawić między kłonice wzdłuż auta jako dodatkowe zabezpieczenie zamiast desek (ich regulowana długość 2210 – 2530 bowiem pozwala na zmieszczenie pomiędzy kłonicami).
W przypadku większych odległości między kłonicami istnieje możliwość wstawienia belek wzdłużnych CTD III w uchwyty AJS (kieszenie stelażowe).
Belki paletowe poprzeczne można
także mocować na kłonicach - służy do tego spawana do słupków od strony
wnętrza auta, płyta stalowa pionowa z otworami kluczowymi. Podczas
montażu należy zadbać o to, by otwory w płycie i na listwie pionowej z boku słupka leżały w jednej płaszczyźnie.
Jest to wyposażenie
dodatkowe, opcjonalne, jeśli
istnieje potrzeba ciasnego zagospodarowania przestrzeni
ładunkowej.
Do zabezpieczania ładunków i ich mocowania używa się także pasów oraz belek poprzecznych blokujących:
PRZYKŁAD
Kompletacja potrzebnych
podzespołów do naczepy długosci 13,6 m ("MEGA"). Uwzględniając
szerokości kłonic (5x 120 mm) odległości "X" pomiędzy nimi zaznaczono
na rysunku poniżej.
Pozwala to na załadunek w kazdej przestrzeni między kłonicami dwóch
rzędów, a w ostatnim przedziale, jednego rzędu palet.
Zestaw podstawowy:
na rysunku |
Nazwa | Cena | Ilość | Wartość |
---|---|---|---|---|
A | Uchwyt deski stelaża CTD i AJS | 65,08 zł | 24 | 1 561,92 zł |
B | Listwa pionowa na słupku, CTD III, 1300 mm | 165,30 zł | 24 | 3 967,20 zł |
C | Belka paletowa CTD III (400kg) 2210-2530mm | 559,70 zł | 22 | 12 313,40 zł |
D | LISTWA BOCZNA wymiar X do 2499mm, CTD III | 672,00 zł | 12 | 8 064,00 zł |
E | Listwa boczna pomocnicza CTD-III (do mocowania ładunku) | 749,00 zł | 12 | 8 988,00 zł |
Suma: | 34 894,52 zł |
Zestaw opcjonalny, uzupełnienie (zabezpieczenie ładunku w górnej przestrzeni):
na rysunku |
Nazwa | Cena | Ilość | Wartość |
---|---|---|---|---|
H | Deska aluminiowa do stelaża 25x100 mm, aluminium surowe zastosowanie plandeka rodzaj profil | 26,36 zł | 26 | 685,36 zł |
A | Uchwyt deski stelaża CTD i AJS | 65,08 zł | 24 | 1 561,92 zł |
F | Przegroda międzyburtowa 2400-2700mm zastosowanie przegroda rodzaj | 219,14 zł | 4 | 876,56 zł |
G | Pas z napinaczem podwójna podłoga CTD III, 4m | 298,00 zł | 4 | 1 192,00 zł |
Suma: | 4 315,84 zł |
Oczywiście do naczep krótszych niż 13,6 m ilości potrzebnych podzespołów będą proporcjonalnie mniejsze, można także zamiast profili aluminiowych (deski) stosować zamiennie listwy boczne pomocnicze z otworami do mocowania itp.